Fördelar med att välja kontorshotell i Bromma

Publicerad Lämna en kommentarPublicerad i Företag

Samarbete med Bromma Kontorshotell

 

Har du som jag suttit hemma alldeles för mycket nu under pandemin? Kanske funderar du på att hyra ni dig på ett kontorshotell?

Jag tänkte gå igenom några fördelar för att ge en inblick i hur det skulle kunna vara att hyra kontor hos Bromma Kontorshotell.

Bromma Kontorshotell är ett flexibelt och personligt kontorshotell i ett av Stockholms mest expansiva områden. Dom har funnits sen 1992 och har ca 50 kunder som sitter på ca 75 kontor.

Välj en passande adress

Nära till stan, nära till Bromma Flygplats och shopping. Enkelt att ta sig till kontoret kommunalt eller med bil, enkelt att parkera, enkelt att jobba. Det är några av fördelarna som Bromma kontorshotell kan erbjuda när det kommer till läge. Och för många av oss som inte har så mycket tid över och kanske har behov av att resa en del i tjänsten så är detta perfekt! Bromma Blocks erbjuder massor av bra lunchalternativ!

 

 

Vill man hinna med en lunchpromenad så finns lillsjön nära kontoret. Det är en väldigt fin och harmonisk runda att ta för att rensa tankarna lite!

Privat kontor eller coworking?

Här erbjuds möjlighet att hyra ett eget kontor, men man får också tillgång till gemensamma ytor som konferensrum, mötesrum och lounger. Detta ger en känsla av gemenskap och man får kollegor i de andra bolagen som också hyr in sig på kontoret.

 

Virtuellt kontor

Skulle du känna att du inte är redo för ett kontor eller om du inte skulle ha behov av ett kontor men däremot vill ha en annan företagsadress än din hemadress så erbjuder Bromma kontorshotell virtuella kontor.

I detta ingår företagsskylt, postfack/postadress och receptionsservice.

  • Möjlighet att få posten scannad och vidaresänd regelbundet.
  • Möjlighet att få posten eftersänd regelbundet.
  • Möjlighet att hyra konferens och samtalsrum till rabatterade priser.
  • Telefontjänst

 

Kontor för en dag

Har man bara behov av att hyra ett kontor för ett par dagar så går även det jättebra! Man får då tillgång till eget kontor men också till alla andra ytor som kontorshotellet erbjuder! Lounge, pentry mm.

Parkering

Kontorshotellet erbjuder även dig som hyresgäst möjlighet att hyra egen parkering! Det finns parkeringsplatser direkt utanför kontoret och platsen märks upp med ert företagsnamn. Detta är en enorm fördel för oss som bor i storstäder där parkering kan bli till ett stort bekymmer varje morgon. Det finns även möjlighet till att hyra parkering för gäster.

Nytt boende? Flytta utan stress

Publicerad Lämna en kommentarPublicerad i Hem

Samarbete med Grabbarna Flytt

Hur härlig är inte känslan av att slå till på en riktigt härlig ny lägenhet? Pirret man känner i kroppen av spänning och nervositet inför flytten. Dock kan en flytt vara både tidskrävande och stökig! Oavsett vart du ska flytta om det är som i mitt senaste fall, till en lägenhet, eller om du kanske köpt en villa. Så finns det hjälp och tips som gör det hela mycket enklare.

Ta det lugnt!

När det är dags att packa inför en flytt så är det lite som att packa inför semestern. Skillnaden i detta fall är att det är mycket roligare att packa upp grejerna! Det allra jobbigaste och som säkert är en väckarklocka för flera är att man plötsligt inser hur mycket skit man samlat på sig under åren. Mitt tips är att när du ändå är igång, se till att rensa! Fundera över om alla dessa saker verkligen är saker du har användning för? Jag brukar ha inställningen att om jag inte använt en sak på minst ett år. Då ska den bort! Passa på att skänka till välgörenhet om du har möjlighet! Det finns massor av sidor på facebook tex där någon gärna kommer hem till dig för att hämta sakerna. När det kommer till att packa upp alla saker så brukar det vara favoritprylarna som är roliga att packa upp, men sedan blir man lätt stressad när det börjar bli mycket och stökigt. Därav mitt råd att ta det lugnt! Glöm inte att du ska ha tid att städa också.

 

Undvik flyttkaos

1, Genom att sortera

Nästa tips när du ändå är igång och rensar är att börja sortera! För att underlätta både packning och när sakerna ska upp så är sortering grymt! Ett bra tips att gå från rum till rum och markera lådorna med vardagsrum, sovrum, kök och så vidare. Vill du verkligen ha koll på vad som ligger i lådorna kan man också numera dem och skriva en lista t.ex. kök 1 – stora tallrikar, skålar, glas osv. När du sedan kommer till din nya lägenhet är det så mycket enklare att packa upp och hitta grejerna, så att du inte måste sitta på golvet och äta ur en pizzakartong i flera dagar. ( Dock låter det ju inte helt fel med pizza )

 

Packa kläderna i resväskor

Istället för att köpa extra flyttkartonger och ha massor av väskor att flytta på, slå två flugor i en smäll. Ett tips är att packa saker när de hänger PÅ sina galgar, alltså ta inte av plagget från galgen. Galgar är en mardröm att packa för de tar så mycket plats, kan du packa dem med dina kläder är det bara att hänga upp direkt när du har kommit till ditt nya hem.

 

Använd IKEA påsar

Ikea påsar kan vara en flyttares bästa vän, de är perfekta för saker som inte är så tunga, men som tar mycket plats. Tänk skor, täcken och kuddar samt ytterkläder. Detta är saker som är krångliga att packa in en låda, och oftast behöver man flera lådor för att det ska få plats. De är mycket enklare att flytta i en IKEA kasse. Troligen har du redan några IKEA påsar som ligger någonstans – använd dem.

 

Tänk på att packa på rätt sätt

Packa inte för tungt, sängkläder och handdukar blir din bästa vän. Ett fel många gör är att de packar flyttlådorna för tungt. Det är enkelt hänt när man börjar packa, att alla böcker, eller alla tallrikar åker ner i samma låda. Tänk på att du ska kunna bära dem (och helst ska botten inte rasa ut).

Börja med att packa tunga saker i botten och lägg sedan en handduk eller ett lakan som avdelare, fyll sedan på med andra lättare saker.

 

 

Kom ihåg att du ska kunna leva utan de saker du packat ned

Ett vanligt problem som uppstår är att man börjar packa saker som är lätta att komma över såsom kök, badrum och sina kläder. Det är dock inte kul sen när man inser att man inte kan äta för att allt ligger nerpackat i en låda och du inte vet vilken. Lägg undan lite kläder som du kan ha dagarna som leder upp till flytten, likadant med tallrikar och bestick. (glöm inte ett par slitna jeans till flytten)

 

 

Så ser du till att din flyttdag blir riktigt bra!

1. Det tar alltid längre tid än vad man tror. Så lägg på några extra timmar i planeringen.

2. Man kommer behöva göra fler turer än vad man hade räknat med. Så se till att lägga till ett par extra rundor i planeringen.

3. Det är jobbigt att flytta så se till att utnämna någon som är ansvarig för att fixa pizza och något att dricka så ni orkar hela dagen.

4. Känns tipsen ovan tunga och du vill ta en genväg? Anlita en flyttfirma!

 

Att välja rätt kosttillskott kan vara en djungel för den som inte är så insatt.

Publicerad Lämna en kommentarPublicerad i Hälsa

Samarbete med Topformula

Grunden till en god hälsa ligger i vår livsstil. En sund kosthållning och motionsvanor krävs för att lyckas med sina mål och vara frisk. Har du av någon anledning svårt att få i dig tillräckligt av något viktigt ämne, finns det däremot bra hjälpmedel i form av olika kosttillskott.

Jag har kommit i kontakt med ett företag som heter Topformula. Det är ett Svenskt bolag som driver egen fabrik och distribution av kosttillskott i Norrköping. Deras affärsidé bygger på försäljning direkt från fabrik till konsument vilket leder till att Topformula kan hålla samma höga kvalitet på produkterna men till mycket förmånligare priser. In och kika i deras webshop vettja!

 

Nedan tipsar jag om några av mina favoriter.

 

Omega-3 är en viktig fettsyra som vi framförallt får i oss genom att äta fet fisk. Många av oss har svårt att få i sig en tillräcklig mängd och äter du inte fet fisk några gånger i veckan, kan ett tillskott av fiskolja vara ett lämpligt alternativ.

 

Topformula | Omega-3 Fiskolja

 

Omega-3 från Topformula:

  • Innehåller fettsyran DHA som bidrar till att bibehålla normal hjärnfunktion, gynnsam effekt nås vid ett dagligt intag av 250 mg – DHA.
  • Innehåller fettsyran DHA som bidrar till en normal synförmåga, gynnsam effekt nås vid ett dagligt intag av 250 mg – DHA.
  • Innehåller fettsyrorna DHA och EPA vilka bidrar till hjärtats normala funktion, gynnsam effekt nås vid ett dagligt intag av 250 mg vardera – DHA, EPA.
  • Bidrar till att skydda cellerna mot oxidativ stress – vitamin E.

 

Att bygga muskler och bli stark är en vanlig målsättning på gymmet. För att lyckas ordentligt krävs stort engagemang och de flesta märker framgång genom att lägga till olika kosttillskott i sin övriga kosthållning. Magnesium är en ytterst viktigt mineral som behövs för en frisk och sund kropp. Musklerna, benstommen, tänderna och proteinsyntesen är några av de delar som påverkas av magnesium.

Topformula | Magnesiumkelat - 100

Magnesiumkelat från Topformula:

  • Bidrar till att bibehålla normal benstomme – magnesium.
  • Bidrar till att bibehålla normala tänder – magnesium.
  • Bidrar till normal proteinsyntes – magnesium.
  • Bidrar till att minska trötthet och utmattning – magnesium.
  • Bidrar till normal energiomsättning – magnesium.
  • Bidrar till nervsystemets normala funktion – magnesium.
  • Bidrar till normal psykologisk funktion – magnesium.
  • Bidrar till elektrolytbalansen – magnesium.

 

Kropp och knopp är tätt sammanlänkande och utan det ena fungerar sällan det andra på topp. Vill du få ökade resultat för kroppen, kan svaret finnas lika väl mentalt som fysiskt. Det finns flera vitaminer och mineraler som bidrar till att minska trötthet och utmattning. Det inkluderar folsyra, järn, magnesium, niacin, riboflavin, B6, B12 och C-vitamin. Pantotensyra, vitamin B5 har visat sig speciellt kunna öka den mentala prestationsförmågan och minska trötthet och utmattning.

 

Topformula | Pantotensyra

Pantoten från Topformula:

  • Bidrar till normal mental prestationsförmåga – pantotensyra.
  • Bidrar till att minska trötthet och utmattning – pantotensyra.
  • Bidrar till normal energiomsättning – pantotensyra.
  • Bidrar till normal syntes och omsättning av steroidhormoner, vitamin D och vissa neurotransmittorer – pantotensyra.

 

Koffein är ett vedertaget hjälpmedel för att pigga upp och minska den upplevda ansträngningen. Koffeintillskott brukar vara högdoserade så var försiktig om du är känslig för koffein eller i övrig får i dig mycket koffein från kaffe.

Topformula | Koffein

Koffein från Topformula:

  • Bidrar till ökad vakenhet – koffein.
  • Bidrar till ökad uppmärksamhetsförmåga – koffein.
  • Koffeinmängden motsvarar cirka två koppar kaffe på 15 cl.

 

Rosenrot är en ört som länge använts för att öka orken och vakenheten. Rosenroten ökar fokus och koncentrationsförmågan och precis som koffein rekommenderas det att tas tidigt på dagen för att inte störa nattsömnen.

Rosenrot - Topformula

Rosenrot + Pantotensyra av Topformula:

  • Bidrar till normal mental prestationsförmåga – pantotensyra.
  • Bidrar till att minska trötthet och utmattning – pantotensyra.
  • Bidrar till normal energiomsättning – pantotensyra.
  • Rosenrot har en lång tradition.

Hungrig av att träna? Så undviker du att överäta

Publicerad Lämna en kommentarPublicerad i Mat

Blir du alltid jättehungrig efter ett träningspass? Här är tipsen som gör att du kan motionera utan att överäta!

Att träna både formar kroppen och bränner kalorier. Men många upplever att de blir så hungriga efter ett träningspass att de ”äter upp” alla kalorier de precis tränat bort – och ibland ännu mer! Här är några smarta knep som kan hjälpa dig som vill kunna motionera regelbundet utan att gå upp i vikt.

1. Ät efteråt, istället för innan

Om du alltid blir hungrig efter ett träningspass kan det vara en bra idé att äta efter passet, istället för innan. På så sätt undviker du att behöva äta en måltid både innan och efteråt.

2. Gör träningen rolig

Forskning har visat att om vi har trevligt när vi tränar – till exempel en promenad i en vacker miljö istället för att gå på ett löpband – äter vi mindre efteråt än om vi bara tränar med syftet att bränna kalorier. Det handlar framför allt om din inställning: tänk att du tränar för att bli stark, frisk och må bra. Att du dessutom bränner kalorier är bara en bonus.

3. Bryt vanan

Har du satt i system att alltid tugga i dig en proteinbar eller sörpla en smoothie efter ett träningspass börjar kroppen snart att förvänta sig det – och suget kommer som ett brev på posten. Fundera över om du verkligen är hungrig eller om du bara är van att äta efter träningen.

4. Satsa på mejeriprodukter

Mjölkprodukter med lågt fettinnehåll är ett utmärkt mellanmål för att kroppen ska återhämta sig efter ett motionspass, skriver Time Magazine. Det innehåller protein, ger bra mättnadskänsla och har visat sig förbättra den fysiska prestationsförmågan. Satsa gärna på lättyoghurt eller kvarg, helst osockrade varianter.

5. Fyll på vätskedepåerna

Din kropp svettas när du tränar och du behöver därför dricka rejält med vatten efter ett avslutat pass. Bastar du efteråt bör du dricka ännu mer! Det är vanligt att vi uppelever oss vara hungriga när vi i själva verket har vätskebrist, så försäkra dig om att det inte törst du egentligen känner.

6. Lita inte på kalorimätaren

Många träningsmaskiner på gymmet visar hur många kalorier du har bränt, men de räknar ofta i överkant – speciellt om du inte har matat in egna uppgifter. Då utgår maskinen efter ett genomsnitt, som ofta baseras på en mans förbränning. Forskning visar också att vi tenderar att överskatta hur många kalorier vi faktiskt gjort av med under ett träningspass. Med andra ord: bara för att det står på crosstrainern att du har bränt 350 kalorier ska du inte se det som en tillåtelse att mumsa i dig en stor chokladkaka.